رفع مشکل چکه کردن آب حوله خشک کن

چکه کردن آب حوله خشک کن

هنگام چکه کردن آب حوله خشک کن چه  باید کرد؟

حوله خشک کن ها از جمله رادیاتور های کاربردی هستند که در حمام ها، سرویس های بهداشتی و سایر محیط های کوچک به منظور تامین گرمایش مورد نیاز و جذب رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرند، البته حوله خشک کن ها جنبه دکوراتیو نیز دارند. به دلیل قرارگیری حوله خشک کن در محل هایی که رطوبت نسبتا بالایی دارند، ممکن است این محصولات دچار آسیب های فیزیکی و یا شیمیایی شوند. حوله خشک کن ها در دو نوع برقی و هیدرولیکی تولید و عرضه می شوند. در رابطه با حوله خشک کن هیدورنیکی که به سیستم پکیج یا موتورخانه متصل می شود، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای حوله خشک کن به وجود بیاد مشکل چکه کردن آب حوله خشک کن است.

برای بسیاری از افراد این پرسش وجود دارد که منشا این مشکل کجاست و چگونه می توانم مشکل چکه کردن آب از حوله خشک را برطرف کنم. در این گفتار  این مشکل را بررسی و توضیحات تکمیلی در این رابطه به شما ارائه دهیم.

چکه کردن آب حوله خشک کن

راهکار چکه کردن حوله خشک کن

در مرحله اول باید چک کنید که آب از کدام قسمت حوله خشک کن نشت کرده است. اگر چکه آب مربوط به بدنه حوله خشک کن است احتمالا حوله خشک کن آسیب دیده است در این حالت به نظر می رسد که تعویض حوله خشک کن به صرفه ترین گزینه باشد. اما اگر مشکل حوله خشک کن از اتصالات دستگاه است به احتمال زیاد مشکل قابل حل است. در اولین گام باید محل دقیق نشتی را پیدا کنید؛ اگر مشکل جدی نباشد می توانید از نوار تفلون برای جلوگیری از نشت آب استفاده کنید.

اما اگر چکه کردن آب از حوله خشک کن با سرعت بیشتری رخ می دهد ممکن است نیاز باید تا یک یا چندتا از اتصالات را تعویض کنید. بدیهی است که برای برطرف سازی این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید؛ برای جلوگیری از نشت بیش از حد آب می توانید حوله خشک کن را از مدار خارج کنید. برای خارج کردن حوله خشکن از مدار در سیستم های پکیج یا موتورخانه به این طریق عمل کنید.

معمولا دو شیر در زیر حوله خشک قرار دارد که برای خارج کردن دستگاه از مدار باید بسته شوند، شیر سمت راست که معمولا شیر ورودی آب است را درجهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بسته شود. در حوله خشک کن های جدید هر دو شیر دارای سری هستند و به راحتی باز و بسته می شوند. اما در حوله خشک کن های قدیمی تر شیر سمت چپ را باید با آچار ببندید.

برای بستن شیر سمت چپ در رادیاتور های قدیمی این در پوش شیر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درپوش جدا شود سپس با کمک یک آچار ال یا پیچ گوشی شیر را در جهت عقربه ببندید. پس از بسته شدن هر دو شیر مقداری آب اضافه از محل نشت خارج می شود. در این حالت حوله خشک کن از مدار خارج شده است تا برای انجام تعمیرات احتمالی توسط تکنسین ویزیت شود.

همچنین بخوانید : راهنمای خرید حوله خشک کن 

سخن آخر

در این گفتار به پاسخ این پرسش رایج و مهم در رابطه با حوله خشک پرداختیم که درصورت چکه کردن آب حوله خشک کن باید چه کاری انجام دهیم. در پایان شایان ذکر است که همواره برای تعمیر رادیاتور و سایر وسایلی که ایمنی انسان به عملکرد صحیح آن ها گره خورده است حتما از نیروی متخصص کمک بگیرید آنچه به عنوان راهکار در این مقاله ارائه شد صرفا برای برطرف سازی فشار وارده به پکیج با موتور خانه در اثر چکه کردن آب حوله خشک کن است.

همچنین شما می توانید برای بررسی و خرید حوله خشک کن لوتوس به این صفحه مراجعه کنید.

 

4 thoughts on “رفع مشکل چکه کردن آب حوله خشک کن

  1. نوید says:

    سلام. من طبق گفته شما هر دو شیر رفت و برگشت آب را بستم ولی لوله حوله خشک کن هنوز نشتی داره و چکه میکنه! مشکل چیه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. behnam says:

    سلام شير رفت رو بستم در حوله خشك كن ولي باز آب سرد از محل تركيدگي نشت ميده .چظور مي توانم اب رو قطع كنم و رادياتور را از مدا خارج كنم

    • kianoush says:

      براي خارج كردن حوله خشكً كن از مدار بايد هم شير رفت و هم شير برگشت را ببنديد.
      در مورد آب دادن از محل نشتي، بعد از بستن شير ها مقداري آب داخل حوله خشك كن هست كه آب دادن از محل نشتي طبيعي هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0