راهنمای خرید حوله خشک کن

خرید حوله خشک کن

رادیاتور ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها انواع حوله خشک کن ها هستند. این نوع رادیاتور ها به گونه ای طراحی شده اند که اغلب برای تامین گرمایش مورد نیاز محیط و در فضای حمام، آشپزخانه های کوچک و یا سرویس های بهداشتی منازل، هتل ها و… به راحتی روی دیوار نصب می شوند. حوله خشک کن ها از شکیل ترین نوع رادیاتور ها هستند که در عین گرم کردن محیط، رطوبت موجود در فضا را هم از بین می برند و از به وجود آمدن قارچ و کپک در اثر رطوبت، جلوگیری می کنند. در ادامه به معرفی انواع حوله خشک کن و کاربرد های آن و نیز نکاتی پیرامون خرید حوله خشک کن می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا راهنمای خرید حوله خشک کن را مطالعه کنید.

خرید حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن ها

یکی از شیک ترین و مدرن ترین سیستم های گرمایشی، حوله خشک کن ها هستند که از نظر جنس، نوع انرژی مصرفی و… به انواع حوله خشک کن های شیشه ای، آلومینیومی، استیل، فولادی، آبی و برقی طبقه بندی می شوند. البته توجه داشته باشید که انتخاب نوع مناسب حوله خشک کن ها بر اساس سیستم های گرمایشی ساختمان ها تعیین می شود؛ بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید دستگاه رادیاتور حوله خشک کن، حتما با انواع آن آشنا شوید. انواع حوله خشک کن ها شامل موارد زیر هستند.

حوله خشک کن های شیشه ای

این نوع حوله خشک کن ها دارای بدنه ای تقریبا شفاف هستند و از انواع شیشه های حرارتی ساخته شده اند. حوله خشک کن های شیشه ای به نسبت دیگر انواع حوله خشک کن ها دارای وزنی سبک تر و مدت زمان نصب کوتاه تری هستند. حوله خشک کن های شیشه ای عمل گرمایش محیط را به صورت یکنواخت و با جریان همرفتی انجام می دهند و از تنوع رنگی زیادی نیز برخوردار هستند.

البته لازم به ذکر است که این نوع حوله خشک کن ها از قیمت های بالاتری نیز نسبت به دیگر انواع آن، برخوردار هستند. از مزایای این حوله خشک کن ها می توان به نصب به صورت عمودی یا افقی، مقاومت بالا در برابر رسوب و خوردگی، پخش یکنواخت گرما، تنوع در رنگ و مدل، توان خروجی بالا، میزان هواگرفتگی پایین و مقاومت بالا در برابر ضربه و شکستگی اشاره کرد.

حوله خشک کن های آلومینیومی

در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است که نسبت حوله خشک کن های فولادی وزن سبک تری دارند و از نظر دوام و مقاومت در برابر ضربه و فشار نسبت به حوله خشک کن های استیل و فولادی ماندگاری و مقاومت کمتری دارند. حوله خشک کن های آلومینیومی به دلیل داشتن ظاهری زیبا و مدرن، به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منازل نیز محسوب می شوند. از مزایای حوله خشک کن آلومینیومی می توان به تامین گرمایش از پکیج و یا موتورخانه، تولید به صورت تخت و لوله ای، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی، قیمت به صرفه و وزن سبک اشاره کرد. در ادامه بحث راهنمای خرید حوله خشک کن می توانید در مورد حوله خشک کن های استیل و فولادی مطالعه داشته باشید.

حوله خشک کن های استیل فولادی

در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که کمی به نسبت دیگر انواع حوله خشک کن ها، سنگین تر هستند و به مدت زمان بیشتری هم برای نصب احتیاج دارند اما به دلیل داشتن ویژگی زنگ نزن بودن کاملا به صرفه و پر مصرف هستند. از مزایای حوله خشک کن های فولادی می توان به مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی، کم مصرف بودن، طول عمر زیاد و تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد.

همچنین بخوانید : تفاوت حوله خشک کن های فولادی و استیل

راهنمای خرید حوله خشک کن

حوله خشک کن های آبی و برقی

رادیاتور های حوله خشک کن در دو مدل حوله خشک کن های آبی یا هیدرونیکی و برقی یا الکترونیکی طراحی، تولید و به بازار عرضه شده اند. مدل های حوله خشک کن های آبی، در واقع منتقل کننده آب گرم به محیط جهت افزایش دمای موجود در آن هستند و توسط پکیج رادیاتور و یا سیستم موتورخانه مرکزی ساختمان ها کنترل می شوند و برای نصبشان احتیاج به لوله کشی است؛ اما در نوع حوله خشک کن های برقی، حوله خشک کن حرارت لازم برای گرمایش محیط را، از المنت های برقی موجود در ساختار خود به دست می آورد و با ریخته شدن یک مایع مخصوص (مواد سیال) با فشار به داخل لوله هایش، فرآیند گرم کردن محیط از سوی حوله خشک کن برقی، آغاز می شود.

این نوع حوله خشک کن ها نیاز به لوله کشی ندارند و به آسانی نصب می شوند نیز ضد زنگ هستند. حوله خشک کن های الکترونیکی سبک هستند، محدودیت مکانی ندارند، با یک کلید روشن و خاموش می شوند.در ادامه بحث راهنمای خرید حوله خشک کن می توانید در مورد کاربرد حوله خشک کن مطالعه داشته باشید.

کاربرد حوله خشک کن ها

حوله خشک‌ کن ها یا به عبارتی دیگر رادیاتور های مدرن، امروزه کاربرد های متعددی دارند. لذا یکی از نکاتی که در هنگام خرید حوله خشک کن باید به آن توجه شود، کاربرد آن است که ما در ادامه مطلب به شرح آن ها پرداخته ایم.

منبع حرارتی جایگزین

حوله خشک کن ها را می ‌توان به صورت ۲۴ ساعته روشن نگه داشت و از آن ها استفاده کرد؛ بنابراین از این رادیاتور های شیک و مدرن می ‌توان به شکل منبع حرارتی جایگزین برای گرم نگه داشتن حمام، اتاق ها و‌ یا بخش ‌های دیگر منازل استفاده کرد.

خشک کردن حوله

بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند که از حوله خشک کن ها فقط برای خشک کردن حوله های خود استفاده کنند. حوله های مرطوب را می توانید خیلی ساده و بی دغدغه روی یکی از میله‌ های حوله خشک کن بگذارید، حوله ها به سرعت توسط حوله خشک کن خشک می ‌شوند و دیگر بوی رطوبت مانده به خود نمی‌ گیرند و کاملا میکروب زدایی می شوند.

خشک کردن لباس‌ ها، پارچه ها و… خیس

دستگاه های حوله خشک‌ کن که نام دیگر آن ها شوفاژ حمام است، برای خشک کردن پارچه های دیگری به جز حوله، مانند انواع لباس، دستمال و… هم کاربرد دارند که می توان آن ها را در آشپزخانه، حمام و اتاق ها و… دیگر بخش های منازل نصب کرد.

نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن

در ادامه این مطلب شما را با نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن آشنا می کنیم.

ابعاد حوله خشک کن

یکی از مهم ترین و اولین نکاتی که حتما در فرآیند خرید حوله خشک کن باید به آن توجه کنید، ابعاد حوله خشک کن است. لذا حتما به میزان ارتفاع و تعداد پره ها و یا لوله های خشک کن تعبیه شده بر روی دستگاه رادیاتور حوله خشک کن توجه کنید تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید که هر چه طول یک حوله خشک کن بلند تر باشد، قطعا قدرت حرارتی آن نیز بیشتر است.

جنس بدنه و پوشش

توجه به جنس متریال به کار رفته در ساخت دستگاه های حوله خشک کن بسیار مهم و حائز اهمیت است. در نظر داشته باشید که نرخ تبدیل انرژی به گرما برای هر یک از انواع حوله خشک کن های فولادی، استیل، آلومینیومی و… کاملا با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین حتما به کیفیت رنگ اولیه و هم‌چنین رنگ روکش یا همان رنگ پوششی حوله خشک کن مورد نظرتان توجه کنید و نوع رنگ خورده آن را تهیه کنید تا هم محصول خریداری شده طول عمر بالا تری داشته باشد و هم دیر تر دچار زنگ زدگی شود.

ظرفیت مورد نیاز

حوله خشک کن ها بر اساس اندازه فضای محیط، دارای لوله و ابعاد متعددی می باشند که برای فضا های کوچک (کمتر از 5 متر مربع) معمولا برای گرمایش کافی محیط، دستگاه رادیاتور حوله خشک کن 12 لوله کافی است. لذا با توجه به مساحت محیط، ظرفیت مورد نیاز برای گرمایش فضای محیط توسط حوله خشک کن را خریداری فرمایید تا عمل گرمایش محیط به خوبی انجام شود و اتلاف انرژی صورت نگیرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از نکات مهم حین انتخاب و خرید هر محصول و به خصوص سیستم های گرمایشی مانند حوله خشک کن ها که باید به آن بسیار توجه شود، کیفیت موارد اولیه تولید (ضمانت اصالت کالا) و گارانتی و دریافت خدمات پس از فروش آن می باشد.

خرید حوله خشک کن لوتوس رادیاتور

قیمت حوله خشک کن

قیمت یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که هنگام خرید هر کالایی برای مصرف کننده اهمیت دارد؛ خرید حوله خشک کن هم از این قاعده مستثنی نیست و همواره تحت تاثیر قیمت قرار می گیرد. یک حوله خشک کن ایده آل باید در عین داشتن ابعاد و توان مناسب، از دوام و ماندگاری و نیز قیمت مطلوبی برخوردار باشد.

چون این وسیله یک ابزار مصرفی است و معمولا در قالب اوقات مورد استفاده قرار می گیرد، خرید نمونه های بسیار ارزان و بی کیفیت آن توصیه نمی شود چون در صورت خرابی هزینه های شما را دو چندان می کند. چون قیمت یک حوله خشک کن تابع پارامتر هایی مانند اندازه و ابعاد، توان گرمایشی، برند سازنده، جنس بدنه و… آن است، افراد باید با توجه فضایی که در اختیار دارند و نیز نیاز واقعی خود کارآمد ترین مدل حوله خشک کن را انتخاب و خریداری کنند.

برند سازنده

خرید از یک برند معتبر و صاحب نام تا حد زیادی می تواند تضمین کننده کیفیت و برتری یک محصول باشد؛ بنابراین اگر اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد و نوع کارکرد درست حوله خشک کن، شرایط گارانتی و… ندارید، خرید از یک برند معتبر می تواند شما را از بررسی موارد فوق معاف کند. معمولا کالا های با کیفیت توسط فروشگاه های حضوری با اینترنتی معتبر به بازار عرضه می شوند. یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه فروشگاه اینترنتی عرضه انواع حوله خشک کن لوتوس است. در لوتوس می توانید بهترین مدل های حوله خشک کن را در ابعاد ایده آل و با کیفیتی در خور تعریف به صورت آنلاین تهیه کنید.

انتخاب نوع حوله خشک کن بر حسب شرایط

طبیعتا یکی از مهم ترین مواردی که باید بررسی کنید این است که حوله خشک کن مورد نظر خود را بر حسب شرایط خودتان خرید کنید. به طور مثال اگر در جایی که قرار است حوله خشک کن نصب شود به شدت خیس و یا در معرض خیسی قرار می گیرد٬ حوله خشک کن های استیل به دلیل مقاومت بالا می تواند مناسب باشد. به همین منظور شما نیز باید متناسب با شرایط خود حوله خشک کن را تهیه کنید.

کلام آخر

دستگاه حوله خشک کن یک وسیله بسیار کاربردی برای خشک کردن زود هنگام و کامل حوله ها، لباس ها و… و میکروب زدایی و پیشگیری از بوی رطوبت آن ها، گرمایش محیط و هم‌چنین کاهش رطوبت فضا و جلوگیری از پدیدار شدن قارچ و کپک در اثر نم و رطوبت است. در این مطلب به بررسی برای راهنمایی در خرید حوله خشک کن در انواع آن پرداختیم و شما را با انواع مختلفی از این محصول آشنا کردیم.

2 thoughts on “راهنمای خرید حوله خشک کن

  1. حمید says:

    سلام ، من طی ۲ سال اخیر تا بحال ۳ بار حوله خشک کن عوض کردم یکبار بعلت نشت آب از بدنه و ۲ بار بعلت افت فشار پکیج و الان هم دیگه حوله خشک کن رو بستم و از مدار خارج کردم ، بنظر شما اگر بخوام یه حوله خشک کن مقاوم در برابر تخریب و نشت یا سوراخ شدگی یا هوادهی بگیرم چه جنس و برندی رو انتخاب کنم؟ … محل زندگی من شمال در منطقه ی ساحلی ست. ممنون از شما.

    • kianoush says:

      سلام دوست عزيز
      من پيشنهاد مي كنم از جنس استيل ولي با زخامت بالا تهيه كنيد.
      ما امكان توليدش را داريم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0