حوله خشک کن چیست؟ بررسی کامل مزایا و معایب آن

حوله خشک کن چیست

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن به عنوان نوعی رادیاتور که علاوه بر گرمایش محیط و تولید گرما برای خشک کردن انواع حوله در سرویس بهداشتی و حمام می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای زیبایی محیط هم استفاده در سال های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. در ادامه این مطلب به ذکر توضیحات بیشتری در زمینه حوله خشک کن چیست خواهیم پرداخت.

 

برخلاف گذشته که حوله خشک کن کاربرد محدودی در حد نصب کردن آن در سرویس های بهداشتی داشت، امروزه بیشتر افراد در کنار نصب پکیج و شوفاژ تقاضای نصب حوله خشک کن را نیز دارند چون حوله خشکن می تواند برای گرم کردن محیط اطراف و زیباسازی فصل هم کاربرد داشته باشد.

حوله خشک کن ها اکثرا به نوعی طراحی شده اند که می توانند به عنوان دکوری زیبا محسوب شوند چون فضای کمی را اشغال کرده و نصب آن ها بر روی دیوار هم راحت است. امروزه افراد بسیاری هستند که سعی دارند خودشان این وسیله را در حمام یا سرویس های بهداشتی نصب کنند. طرز کار این دستگاه مشابه با یک رادیاتور معمولی است هر چند ممکن است تفاوت اندکی نیز داشته باشند. اگر قصد خرید حوله خشک کن را دارید پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله راهنمای خرید حوله خشک کن را مطالعه کنید.

حوله خشک کن چیست

 کاربرد حوله خشک کن چیست؟

همان طور که اشاره شد حوله خشک کن یک رادیاتور است و مانند هر رادیاتور دیگری می تواند محیط را گرم کند. طرز کار این دستگاه به این صورت است که آب گرم لوله های آن به گردش در می آید و از این طریق باعث می شود که رطوبت اطراف جذب شده و هم‌چنین به فضای اطراف گرما می بخشد تا محیط گرم و حوله ها خشک شوند. حال که به طور خلاصه درباره حوله خشک کن چیست توضیحاتی ارائه شد، بهتر است با کاربرد های این دستگاه هم بیشتر آشنا شویم چون مسلما استفاده روزافزون آن ما را متوجه می کند که کاربرد این دستگاه فراتر از خشک کردن حوله به تنهایی است. موارد زیر از جمله مهم ترین کاربرد های حوله خشک کن ها هستند.

  • اساسی ترین کاربرد حوله خشک کن به عنوان یک رادیاتور، گرم کردن محیط اطراف است. این کاربرد برای همه انواع حوله خشک با هر مدل، طرح و شکلی مثل انواع ایرانی و خارجی و… صادق است.
  • مورد بعدی که این دستگاه مورد استفاده قرار می‌ گیرد برای خشک کردن انواع البسه در سایز کوچک، انواع دستمال ها و حوله هاست.
  • مورد جالب توجه دیگری که در استفاده از حوله خشک کن می توان به آن اشاره کرد جلوگیری از رشد انواع قارچ ها و کپک هایی است که در محیط های تاریک و مرطوب معمولا دیده می شوند. حتما این سوال پیش می آید که چگونه این دستگاه این کاربرد جالب را دارد؟ باید بدانیم که این دستگاه طوری تعبیه شده است که با داشتن دمای مشخص و با اندازه گیری میزان رطوبت محیط و جذب رطوبت اضافی، مانع از رشد کپک ها و قارچ های ناخوشایند در سرویس های بهداشتی و حمام ها می شود.
  • علاوه بر حمام و سرویس های بهداشتی می توان از این دستگاه در سایر نقاط منزل هم بهره برد. امکان استفاده از آن در اتاق خواب، زیرزمین ورودی منزل، انباری و آشپزخانه هم وجود دارد.
  • کاربرد دیگر این دستگاه استفاده دکوراتیو آن است. زیبایی و طراحی خاص این ابزار آن را جدا از کاربردی بودنش به وسیله ای جهت دکوراسیون منزل تبدیل کرده است.
  • شاید شما هم از میزان زیادی انرژی که رادیاتور های معمولی نیاز دارند باخبر باشی.، یکی از ایده های خوب در رابطه با حوله خشک کن این است که می توان آن را به جای رادیاتور های معمولی برای گرمایش محیط استفاده کرد و از این طریق در مصرف هزینه و انرژی صرفه جویی کرد. البته حوله خشک کن برای تامین گرمای مورد نیاز برای محل ها و فضا هایی که بزرگ نیستند مثل اتاق های کوچک و سرویس های بهداشتی مناسب است.

شکل ظاهری و جنس بدنه حوله خشک کن

در ادامه توضیح مقوله حوله خشک کن چیست به بررسی اشکال رایج این دستگاه می پردازیم. شکل ظاهری این دستگاه به صورت نردبانی می باشد که طراحان آن را به سبک های گوناگون و با متریال مختلفی آن ها را طراحی و تولید کرده اند. در ادامه اشکال رایج و متریال مشهور مورد استفاده در تولید این وسیله معرفی شده اند.

شیشه ای

این دستگاه که قسمت عمده آن را شیشه تشکیل می دهد، بسیار زیباست و کاربرد تزیینی زیادی دارد و یکی از مزایای آن علاوه بر زیبایی این است که گرما را به طور یکسان در همه سطح خود به محیط اطراف می دهد. لازم به ذکر است که نیازی نیست نگران باشید که چون جنس آن شیشه است ممکن است خرید آن به صرفه نباشد چون شیشه های آن طوری ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.

آلومینیومی

این نوع حوله خشک کن بیشتر برای نصب در حمام و سرویس بهداشتی توصیه می شود و دلیل آن هم مقاومت بالای آن در برابر رطوبت فضاست. همچنین جهت مشاهده کامل و خرید حوله خشک کن های آلومینیومی می توانید از وبسایت لوتوس رادیاتور استفاده کنید.

استیل

این نوع دستگاه نسبت به سایر انواع آن وزن بیشتری دارد و گران تر از سایر انواع است و چون از نظر ظاهری براق است زیبایی خاصی به دکوراسیون فضای مورد استفاده می دهد.

مزایا و معایب حوله خشک کن

نحوه عملکرد انواع حوله خشک کن

همان طور که در رابطه با حوله خشک کن چیست توضیح دادیم، انواع مختلفی از این دستگاه تولید و عرضه شده اند. انواع حوله خشک کن از نظر نوع عملکردی که دارند به دو دسته الکتریکی و هیدرولیکی تقسیم می شوند که در ادامه به تشریح آن پرداخته ایم.

سیستم الکتریکی

سیستم های الکتریکی از سیستم های گرمایشی مستقل هستند و آن ها را به المنت های الکتریکی با توان کم مجهز کرده اند که موجب گرمایش آن ها می شود. بعضی از انواع سیستم های الکتریکی به این صورت کار می کنند که در درون تیوب هایشان المنت های خشکی کارگذاری شده اند و گرمای مورد نیاز آن ها را تامین می کند و سایر انواع این سیستم با بهره وری از گرمایش سیال یعنی بر اساس همان روغن یا آب و یا با بهره وری از المنت های خیس تعبیه شده اند که این سیستم همان طور که از نامش معلوم است، برای همه فصل ها مورد استفاده است چون با استفاده از سیستم الکتریکی کار می کند و وابسته به سیستم گرمایشی مرکزی نیست.

هیدرولیکی

این نوع سیستم گرمای مورد نیاز خود را از گرمای سیستم مرکزی یا همان رادیاتور معمولی تامین می کند؛ بنابراین در هنگام خرید این نوع سیستم لازم است که گرمای مرکزی ساختمان را مد نظر قرار دهیم و توجه داشته باشیم که این نوع بیشتر وابسته به سیستم گرمایشی مرکزی ساختمان یا همان رادیاتور های معمولی است.

حوله خشک کن استیل

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید حوله خشک کن

هنگام خرید و نصب حوله خشک کن به موارد زیر دقت کنید.

توجه به اندازه و ظرفیت گرمایشی

لازم است پیش از انتخاب دستگاه مورد نظر بدانید که به چه میزانی از گرمای خروجی نیاز دارید که حالت استاندارد آن به این صورت است که برای هر یک متر مربع از فضای مورد نظر مثل سرویس بهداشتی یا حمام چهارصد بی تی یو اس باید در نظر بگیریم و جهت اطمینان بیشتر باید میزان ظرفیتی که انتخاب می کنیم از ظرفیتی که محاسبه کرده ایم حدود ده درصد بیشتر باشد.

محلی که می خواهید سیستم را در آن نصب کنید

این موضوع به این بستگی دارد که شما در یک ساختمان مدرن زندگی می کنید یا یک ساختمان که از نظر بافت، سنتی است. چون در ساختمان مدرن محل نصب سیستم بیشتر به این بستگی دارد که شما چه دکوراسیونی مد نظر دارید. به خاطر اینکه در این ساختمان ها معمولا از در و پنجره ها و هم‌چنین دیوار های عایق استفاده شده است اما در صورتی که در ساختمان سنتی زندگی می کنید باید آن را به سرد ترین دیوار ممکن نصب کنید چون در این صورت کارکرد سیستم افزایش می یابد.

متراژ محل نصب

متراژ محیطی که می خواهیم در آن از حوله خشک کن بهره ببریم می تواند تعیین کند چه تعداد لول برای سیستم ما مناسب تر است. مسلما اگر محیطی که می خواهید سیستم را در آن نصب کنید متراژ زیادی دارد باید سیستمی را انتخاب کنید که تعداد لول های آن زیاد تر است؛ برای مثال در دو متر مربع می توان از سیستمی با ده لول استفاده کرد و در سه متر مربع بهتر است از سیستمی با چهارده لول و در پنج متر مربع می توان از سیستمی با هیجده لول و هم‌چنین در فضایی با متراژ ده متر مربع بهتر است از سیستمی با بیست و چهار لول بهره برد.

عامل دیگر ارتفاع است

با توجه به تعداد لول باید ارتفاع مناسب را انتخاب کنیم که به طور میانگین بین شصت سانتی متر الی هشتاد سانتی متر خواهد بود.

مزایای حوله خشک کن

در ادامه این مطلببه معرفی برخی مزایای حله خشک کن پرداخته ایم.

آویز

یکی از کاربرد های این دستگاه استفاده از آن در مکان هایی است که محل مناسبی برای آویزان کردن لباس موجود نیست که امروز با آپارتمانی شدن ساختمان ها این کمبود به فراوانی مشاهده می شود. با استفاده از این سیستم شما می توانید به جای چوب لباسی و پیدا کردن مکانی برای آویزان کردن لباس ها از این دستگاه بهره ببرید.

قابلیت روشن ماندن بیست و چهار ساعته

اگر بخواهیم از رادیاتور های معمولی به طور بیست و چهار ساعته استفاده کنیم، باید هزینه های زیادی برای تامین انرژی آن ها بپردازیم اما با استفاده از این دستگاه می توانیم حمام و سرویس های بهداشتی ورودی ساختمان و سایر مکان هایی که در آن از این دستگاه بهره برده ایم را با هزینه کمتر همیشه گرم نگه داریم.

استفاده دکوراتیو

علاوه بر کاربرد در گرمایش، حذف رطوبت و میکروارگانیسم ها و خشک کردن حوله ها، حوله خشک کن جنبه تزیینی و دکوراتیو دارد و می تواند به محیط زیبایی ببخشد.

سخن پایانی

در این گفتار اطلاعات جامعی در زمینه حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد ارائه شد، حوله خشک کن ها انواع گوناگونی دارند و برای گرمایش، جذب رطوبت و خشک کردن حوله و پارچه ها و نیز زیبا سازی محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0