کوچک ترین سایز حوله خشک کن

کوچک ترین سایز حوله خشک کن

کوچک ترین سایز حوله خشک کن

حوله خشک کن ها دسته ای از رادیاتور های کم جا و کاربردی هستند که برای گرمایش فضا های کوچک و رطوبت گیری مورد استفاده قرار می گیرند. تولید کنند گان انواع رادیاتور  تعداد زیادی از انواع مختلف حوله خشک کن را در تنوع بالا طراحی  و به بازار ارائه کرده اند. حوله خشک کن ها نه تنها از نظر شکل، کاربرد و جنس باهم متفاوت هستند، بلکه از نظر سایز هم در تنوع بالایی تولید و عرضه شده اند. در این مقاله قصد داریم شما را با کوچک ترین سایز حوله خشک کن و ابعاد استاندارد انواع حوله خشک کن آشنا کنیم.

البته قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که حوله خشک کن ها از موثر ترین ابزارها در جلوگیری از قارچ زدگی و کپک زدگی فضا های مرطوب و هم‌چنین لباس های خیس هستند و این عملکرد را با از بین بردن رطوبت محیط اطراف انجام می دهند. در ادامه به تشریح بیشتر نکاتی برای انتخاب کوچک ترین سایز حوله خشک کن که هم ابعاد کمی داشته باشد و هم کاربردی باشد پرداخته ایم.

کوچک ترین سایز حوله خشک کن

معیار های اولیه انتخاب کوچک ترین سایز حوله خشک کن

در انتخاب سایز حوله خشک کن اولین معیاری که باید در نظر بگیریم این است که ما به چه ظرفیت و ابعادی از حوله خشک کن نیازمند هستیم. یکی از مواردی که تعیین کننده است، توجه به میزان گرمایشی است که انتظار داریم حوله خشک کن برای ما تولید کند.

مسلماً ابتدا باید ظرفیت گرمایشی مورد نیاز برای تامین گرمای محیط را در نظر بگیریم مثلاً یکی از فضا هایی که در آن نسبت به سایر فضا ها بیشتر از حوله خشک کن استفاده می ‌شود سرویس ‌های بهداشتی و حمام ها است که این محیط ‌ها معمولاً محیط ‌های کوچکی هستند و بنابراین ما به میزان زیادی از گرما نیاز نداریم و بهتر است که برای این فضا ها از حوله خشک کنی با سایز کوچک استفاده کنیم.

معیار دیگری که انتخاب کوچک ‌ترین سایز حوله خشک مؤثر است، سلیقه شخصی مشتری و توجه به دکوراسیون مورد نظر است چراکه هرچه سایزی که می‌ خواهیم انتخاب کنیم کوچک ‌تر باشد دست مشتری در انتخاب طرح و مدل حوله خشک کن بازتر است.

امروزه طراحان طرح‌ های بی‌ شمار و زیبایی را برای حوله خشک کن ها طراحی کرده‌ اند که پاسخ ‌گوی هر سلیقه ‌ای است و تنوع بالای آن شاید حتی مشتری را در انتخاب سردرگم کند.

این حوله خشک ‌کن‌ ها با توجه به طراحی های زیبا و متنوعی که دارند می ‌توانند زیبایی دو چندانی به فضایی که در آن استفاده می شوند ببخشند که این تغییر در دکوراسیون در کنار کاربردی بودن آن ها می ‌تواند حوله خشک‌ کن ‌ها را به وسیله ‌ای با ارزش برای منزل تبدیل کند.

همچنین شما می توانید جهت بررسی و خرید حوله خشک کن اینجا کلیک کنید تا لیست کامل حوله خشک کن ها را مشاهده کنید.

کوچک ترین سایز حوله خشک کن

کوچک‌ ترین ابعاد حوله خشک کن با توجه به چه معیار هایی تعیین می شود

همان طور که اشاره شد سایزهای مختلفی از حوله خشک کن ها به بازار عرضه شده اند. کوچک ترین ابعاد حوله خشک کن  بر اساس نوع حوله خشک کن و شکل هندسی آن  متفاوت است. ابعاد یک حوله خشک کن عمودی مستطیل شکل، معمولا به این شکل است که عرض حوله خشک کن تقریبا ۵۰ سانتی متر و ارتفاع آن بسته به تعداد میله ها وسلیقه مشتری یکی از اعداد۶۰,۸۰ یا ۱۲۰ ۱۰۰ سانتی متر است.  در برخی از نمونه های حوله خشک کن عمودی مستطیل شکل، طول حوله خشک کن می تواند بلند تر از ۱۲۰ سانتی متر هم باشد. در حوله خشک کن های مربعی شکل که نمایی افقی دارند کوچک ترین ابعاد حوله خشک کن ۶۰×۵۰ سانتی متر است. در نمونه های مختلف منحنی حوله خشک کن کوچک ترین ابعاد می تواند ۳۰×۴۵ یا ۳۵×۵۰  سانتی متر هم باشد.

بر اساس نوع حوله خشک کن و جنس بدنه آن هم کوچک ترین ابعاد حوله خشک کن متغیر است. چون حوله خشک کن های استیل و آلومینیوم ضخامت بیشتری از نمونه های شیشه ای دارند و از این جنبه ابعاد آن ها بزرگ تر از مدل های شیشه ای است.

از دیگر معیارهایی که می تواند در تعیین کوچک ترین ابعاد حوله خشک کن موثر باشد، اتصالات مورد نیاز برای نصب آن است. در نمونه های برقی حوله خشک کن معمولا اتصالات خاصی نیاز نیست و بنابراین ابعاد محصول می تواند در کوچک ترین حد ممکن و با توجه به سلیقه مشتری تنظیم شود.

انتخاب بهترین ابعاد حوله‌ خشک کن با توجه به متراژ محیط

هنگام انتخاب بهترین ابعاد حوله خشک کن،  متراژ محیطی که قرار است حوله خشک کن در آن سوار شود در نظر گرفته می شود. کارشناسان توصیه می کنند که:

  • برای محیط هایی مانند سرویس های بهداشتی و حمام های کوچک که با متراژ ۱ متر تا ۳.۵ متر مربع هستند بهتر است از حوله خشک کن هایی با تعداد پره های ۵ الی ۷ و ابعاد ۵۰ × ۶۰ استفاده شود.
  • برای محیط هایی با مساحت ۳ تا ۴.۵ متر مربع مانند راهرو ها و حمام ها، سرویس های بهداشتی و… از حوله خشک کن هایی با ارتفاع ۸۰ سانتی متر و آکس با ۵۰ سانتی متر که ۷ تا ۹ پره دارند، مناسب است.
  • هم‌چنین بهتر است برای محیط هایی با متراژ ۴ تا ۵.۵ متر مربع مانند راهروهای متوسط، حمام و سرویس های بهداشتی بزرگ و… از حوله خشک کن هایی با ابعاد ۵۰ × ۱۰۰ سانتی متری که تعداد پره هایشان ۹ الی ۱۲ تا است، استفاده کنید.
  • حوله خشک کن هایی با تعداد پره های ۱۲ الی ۱۵ عدد و ارتفاع و آکس به ترتیب ۱۲۰ در ۵۰ سانتی متر بیشتر برای فضا هایی مانند اتاق خواب ها، راهرو ها، آشپزخانه ها، حمام ها، سرویس های بهداشتی و… با متراژ ۵ تا ۷.۵ متر مناسب هستند.
  • برای فضا هایی با مساحت 7.5 تا 11 متر مربع، حوله خشک کنی با ابعاد ۶۰×۸۰ سانتی متر و تعداد پره های ۱۵ الی ۱۸ عدد مناسب است.
  • برای فضا هایی با متراژ 5/9 تا 14 متر مربع هم یک حوله خشک کن به ابعاد ۶۰×۱۰۰ با تعداد پره های ۱۸ الی۲۱ عدد مناسب است.
  • در آخر اگر محیطی بزرگ تر از 14 متر مربع باشد، باید از یک حوله خشک کن با تعداد پره های ۲۱ تا ۲۴ عدد و ابعاد ۸۰×۱۲۰استفاده کرد.

بنابراین، اگر این پارامتر های گفته شده در نظر گرفته شوند، انتخاب بهترین حوله خشک کن با گرمایش مطلوب محیط تضمین می شود و هم‌چنین حمام و سرویس های بهداشتی که فضای مرطوبی دارند را به طور موثر قارچ زدایی و کپک زدایی می کند.

همچنین بخوانید : مشکل چکه کردن آب حوله خشک کن

قیمت کوچک ترین سایز حوله خشک کن

قیمت همواره یکی از مهم ترین معیار هایی است که خریداران هنگام خرید هر محصول حتی کوچک ترین سایر حوله خشک کن توجه بسیاری به آن دارند. لذا گفتنی است که  هرچه سایز حوله خشک کن کوچک تر می شود مسلما از تعداد پره ها و متریال کمتری در ساخت آن استفاده می شود اما گاهی طراحی همین کوچک ترین سایز حوله خشک کن زمان بر و طراحی آن سخت می شود که از این قاعده پیروی نمی کند.

بنابراین از عواملی که بر قیمت کوچک ترین سایز حوله خشک کن موثر هستند می توان به تعداد پره ها، ظرفیت، ابعاد، نوع متریال، نوع کارکرد حوله خشک کن و..‌. را نام برد.

سخن آخر

افراد زیادی تمایل دارند از حوله خشک کن برای تامین گرمایش محیط های کوچک و به عنوان یک عنصر دکوراتیو  برای زیباسازی استفاده می شود. در این مطلب به کوچکترین سایز حوله خشک کن و نکاتی پیرامون آن پرداختیم، انتخاب سایز حوله خشک کن باید بر طبق معیارهایی که در این گفتار به آن ها اشاره شد صورت گیرد. البته سلیقه شخصی و میزان بودجه هم می تواند در این امر موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0