انواع حوله خشک کن ها کدامند؟

حوله-خشک-کن-استیل-لوله-ای-کروم-در-حمام

انواع حوله خشک کن

رادیاتور های حوله خشکن وسایلی کاربردی هستند که علاوه بر گرم کردن محیط و کاربرد برای خشک کردن حوله ها در حمام و سرویس های بهداشتی، به عنوان عناصر دکوراتیو برای زیباسازی و جلوه بخشی به فضا هم مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی خاص و عملکرد مناسب رادیاتور حوله خشک کن در گرمایش محیط سبب استقبال بیشتر از این محصول شده است. حوله خشک کن ها انواع مختلفی دارند، انواع حوله خشک کن بر اساس معیار های مختلفی مانند جنس بدنه، مدل طراحی، نوع سوخت و… طبقه بندی می شوند. در ادامه این گفتار شما را با رایج ترین طبقه بندی ها برای انواع حوله خشک کن آشنا خواهیم کرد. بنابراین اگر قصد خرید حوله خشک کن را دارید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع حوله خشک کن بر اساس جنس

رایج ترین مدل طبقه بندی حوله خشک کن بر اساس جنس بدنه آن است. حوله خشک کن ها دارای تنوع در جنس هستند و در انواع شیشه ای، آلومینیومی و استیل تولید و به بازار عرضه می شوند. در ادامه مطلب به معرفی ویژگی های هر یک از این حوله خشک کن ها می پردازیم:

رادیاتور شیشه ایی

حوله خشک کن های شیشه ای

حوله خشک کن های شیشه ای دارای بدنه ای صاف و تقریبا شفاف هستند و از انواع شیشه های حرارتی در ساخت و تولید آن ها استفاده می شود. این حوله خشک کن ها به نسبت دیگر انواع حوله خشک کن، دارای وزن سبک تری هستند و مدت زمان نصب آن ها هم به نسبت بقیه انواع حوله خشک کن نیز کمتر است. لازم به ذکر است که حوله خشک کن های متریال شیشه دارای تنوع رنگی بالایی هستند.

یکی از مزیت های این نوع حوله خشک کن ها این است که گرما به طور یکنواخت در کل سطح حوله خشک کن پخش می شود و نسبت به دیگر حوله خشک کن ها وزن سبک تری دارند.

انواع حوله خشک کن شیشه ای از شیشه های سخت شده با مقاومت حرارتی بالا و در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوع ساخته می ‌شود و از لحاظ دکوراتیو، جنبه تزئینی نیز دارند. نصب حوله خشک کن های شیشه ای بسیار آسان است به صورتی که می توان آن ها را به‌ صورت عمودی و افقی در فضا های دلخواه نصب کرد.

هم‌چنین به جرات می توان گفت که حوله خشک کن های شیشه ای در برابر عواملی مانند رسوب، خوردگی، ضربه و شکستگی مقاومت بسیار بالایی دارد و با نصب آن‌، می توان تا 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. برخی از مزایای حوله خشک کن های شیشه ای به شرح زیر هستند.

  • امکان نصب حوله خشک کن به صورت عمودی و یا افقی
  • نصب این رادیاتور در برابر رسوب و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  • گرما در سطح این حوله خشک کن به صورت یکنواخت پخش می شود.
  • استفاده از حوله خشک کن شیشه ای باعث صرفه جویی 20 درصدی در مصرف انرژی می شود.
  • این وسیله گرمایشی در تنوع بالایی از رنگ و مدل تولید شده و برخی از آن ها را می توان طبق سلیقه مشتری طراحی نمود.
  • توان خروجی این رادیاتور بالا و میزان هواگرفتگی آن پایین می باشد.
  • صفحه رادیاتور شیشه ای در برابر ضربه و شکستگی مقاومت بالایی دارد.

حوله خشک کن آلومینیومی

حوله خشک کن های آلومینیومی

در ساخت این نوع حوله خشک کن ها از متریال آلومینیوم استفاده شده است که مزیت آن ها نسبت به حوله خشک کن های دیگر داشتن وزن سبک تر و البته قیمت خرید کمتر از مدل های دیگر رادیاتور حوله خشک کن ها است. مهم ‌ترین ویژگی حوله خشک کن های آلومینیومی این است که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند، هم‌چنین این رادیاتور ها بسیار سبک وزن بوده و در برابر عوامل مخربی مانند زنگ‌ زدگی و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند.

این مدل حوله خشک کن ها به دلیل داشتن ظاهری زیبا و پوشش دهیشان با رنگ کوره ای سفید می توانند از عناصر دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی منازل نیز به شمار ب‌روند و قابلیت نصب بر روی دیوار به ‌صورت لوله ای و تخت را دارند. از مزایای رادیاتور حوله خشک کن های آلومینیومی می توان موارد زیر را نام برد.

  • داشتن وزن سبک
  • پوشش داده شده با رنگ کوره ای سفید
  • تامین گرمایش رادیاتور از پکیج یاموتورخانه
  • به صرفه ترین سیستم گرمایشی از نظر اقتصادی
  • مقاومت بالا حوله خشک کن های آلومینیومی در برابر زنگ زدگی و خوردگی

جهت مشاهده و خرید حوله خشک کن های آلومینیومی می توانید اینجا کلیک کنید.حوله خشک کن های استیل

حوله خشک کن های استیل یا فولادی

حوله خشک کن های استیل یا فولادی از معمول ترین نوع حوله خشک کن ها هستند و در ساخت آن ها از فولاد ضد زنگ یا به اصطلاح استیل استفاده می شود که کمی به نسبت دیگر انواع حوله خشک کن، سنگین تر و البته مدت زمان بیشتری هم برای نصبشان زمان نیاز دارند.

حوله خشک کن های استیل علاوه بر داشتن قابلیت گرمایشی، تاثیر بسیار زیادی هم در زیبایی و منحصر به فرد شدن دکوراسیون حمام، سرویس بهداشتی و دیگر بخش های منازل دارند و هم اینکه به صورت ساده و رنگ شده در بازار موجود هستند البته برای اطمینان از عدم رنگ پریدگی این نوع حوله خشک کن ها بهتر است نمونه رنگ شده آن ها را خریداری کنید.

در ضمن توجه داشته باشید که حوله خشک کن های فولادی یا همان استیل، چون وزن بالاتری نسبت به دیگر انواع حوله خشک کن ها دارند؛ بنابراین نصب آن ها دردسر بیشتری هم دارد.

شما با استفاده از حوله خشک کن استیل، می‌ توانید تا حد قابل توجهی در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید چراکه در این حوله خشک کن ها گرما به طور یکنواخت به خوبی در کل سطح حوله خشک کن پخش می ‌شود. هم‌چنین چون این حوله خشک کن ها در برابر ضربه، شکستگی، زنگ زدگی، رسوب و خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار اند، با خیال راحت می ‌توانید آن ها را برای مدت های طولانی در حمام که فضایی پر از رطوبت است، نصب کنید. مزایای رادیاتور حوله خشک کن استیل عبارت اند از:

  • مقاومت بسیار بالای رادیاتور در برابر ضربه و شکستگی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • تامین گرمایش فضا با مصرف حداقل انرژی
  • تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ حوله خشک کن استیل
  • پراکنده سازی گرما توسط این رادیاتور به صورت یکنواخت در فضا

مشاهده بیشتر : حوله خشک کن های فولادی

انواع حوله خشک کن از نطر منبع تامین انرژی

حوله خشک کن ها از نطر نحوه تامین سوخت و عملکرد به دو دسته، حوله خشک کن های برقی و حوله خشک کن های آبی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از این انواع حوله خشک کن خواهیم پرداخت.

حوله خشک کن برقی

انواع حوله خشک کن های برقی

نصب حوله خشک کن های آبی به اندازه حوله خشک کن های برقی ساده نمی باشد و نیاز به لوله کشی دارد، چرا که آب و مواد سیال با فشار از لوله های حوله خشک کن آبی عبور می کنند و به همین جهت سبب گرم شدن لوله ها می شوند.

لازم به ذکر است که حوله خشک کن های آبی به زمان زیادی برای گرم شدن نیاز ندارند و فلفور گرم می شوند اما حوله خشک کن های برقی به حداقل 15 دقیقه زمان برای گرم شدن نیاز دارند. حوله خشک کن های برقی یا الکتریکی، نصب بسیار ساده و راحتی دارند.

شما متناسب با طرح و مدلی که انتخاب می کنید، می ‌توانید حوله خشک کن برقی یا الکتریکی خود را روی دیوار نصب کنید و کابل آن را نیز به پریز برق متصل کنید؛ چرا که این مدل از انواع حوله خشک کن های الکتریکی یا همان برقی مستقل از سیستم گرمایشی منزل کار می‌ کند و اصلا نیازی به هیچ گونه آب و یا هر مایع دیگری ندارد. کارکرد این دستگاه به این صورت است که درون این حوله خشک کن های برقی کابل ‌هایی از جنس سلیکون به کار رفته است که میله ‌های حوله خشک‌ کن را گرم می‌ کنند.

هم‌چنین یکی از مزیت های حوله خشک کن های برقی این است که نیازی به لوله کشی نداشته و ضد زنگ می باشند. لازم به ذکر است که این مدل حوله خشک کن ها سبک وزن هستند و دارای کلید روشن و خاموش می باشند. حوله خشک کن های الکتریکی محدودیت مکانی ندارند و در هر جایی که پریز برق باشد می توان آن ها را نصب نمود.

انواع حوله خشک کن های آبی

نصب انواع حوله خشک کن های آبی یا به عبارتی دیگر هیدرونیکی، به سادگی حوله خشک کن های برقی نیست و برای نصب آن ها به تکنسین لوله کش ماهر نیاز است؛ به این دلیل که این رادیاتور ‌ها به سیستم گرمایشی آب داغ منازل متصل هستند و مانند یک رادیاتور و یا شوفاژ عمل می‌ کنند؛ به این صورت که آب یا مواد سیال با فشار از لوله های حوله خشک کن آبی عبور می‌ کند.

پس بهتر است که هنگام خرید حوله خشک کن حتما به سیستم گرمایشی ساختمان نیز توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از مزایای انواع حوله خشک کن هیدرونیکی یا همان آبی، این است که برای گرم شدن به زمان زیادی نیاز ندارد و فورا گرم می ‌شود.

در صورتی که همن طور که گفته شد در مدل حوله خشک کن های برقی، حداقل 15 دقیقه زمان برای گرم شدن دستگاه رادیاتور نیاز است. نکته ی مهمی که باید هنگام نصب انواع حوله خشک کن های برقی به آن دقت کرد این است که برای اینکه با خطر شوک الکتریکی هنگام لمس رادیاتور مواجع نشوید، باید آن را در فاصله حدودا 180 سانتی متر از وان و یا دوش حمام و در کل هر جایی که آب هست؛ نصب کنید.

البته برای حوله خشک کن های آبی ملزم به رعایت این نکته نخواهید بود چرا که انواع حوله خشک کن های هیدرونیکی قابلیت نصب به کف و یا دیواره حمام و دیگر بخش های منازل را دارند و با برق کار نمی‌ کنند.

انواع حوله خشک کن های دو گانه سوز

توجه به این نکته ضروری است که اگر می خواهید برای سیستم حوله خشک کن از گرمایش مرکزی استفاده کنید نمی توانید در همه فصل های سال از آن بهره مند شوید البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی این محدودیت از میان رفته چون با ارائه سیستم های دوگانه به بازار که می توانند در فصل های سرد سال با استفاده از گرمایش مرکزی و در هنگام گرما با بهره بردن از المنت های الکتریکی از آنها بهره برد این مشکل را از میان برداشته شده است.

انواع حوله خشک کن از نظر کاربرد

در گذشته حوله خشک کن ها تنها به منظور گرمایش محیط هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی و… مورد استفاده قرار می گرفتند ولی امروزه کارایی آن ها بیشتر شده است. از جمله کارایی های انواع حوله خشک کن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از کاربرد های دیگر حوله خشک کن، استفاده از آن برای خشک کردن حوله‌ ها، دستمال‌ ها و لباس‌ های کوچک و… است.

کاربرد دیگر حوله خشک کن این است که این دستگاه رادیاتور می‌ تواند با دمای مشخص و کنترل رطوبت فضا، از رشد باکتری ها، قارچ‌ ها و کپک ‌ها و… به‌دلیل رطوبت تا حد قابل توجهی جلوگیری کند.

طراحی زیبای انواع حوله خشک کن‌ ها نیز آن ها را به یک وسیله دکوراتیو زیبا برای استفاده در دکوراسیون حمام، سرویس بهداشتی و… تبدیل کرده است.

هم‌چنین از حوله خشک کن ها می توان به عنوان آویز برای نگهداری حوله، لباس و… استفاده کرد.

انواع حوله خشک کن از نظر شکل ظاهری

حوله خشک کن ها از نظر شکل ظاهری هم می توانند به چند دسته نردبانی، صفحه ای، دایره ای، پله ای، میله ای، موجی و دیگر شکل های مدرن و فانتزی تقسیم بندی کرد.

حوله خشک کن ها هم‌چنین از نظر رنگ بندی هم به رنگ های نقره ای، سیاه، طلایی و سفید هستند. البته لازم به ذکر است که حوله خشک کن های شیشه ی دارای تنوع در طرح و رنگ هستند و می توانند به هر طرحی که مد نظر خریدار است طراحی و ساخته شوند.

کلام پایانی

تامین گرمایش محیط و خشک کردن حوله ها اصلی ترین کاربرد های حوله خشک کن هستند. این ابزار با اشغال فضای کم، نصب آسان و گرمایش مطلوب هم می تواند در تامین گرمای محیط موثر باشد هم به عنوان یک المان دکوراتیو مورد استفاده قرار بگیرد. در این گفتار اطلاعات جامعی در باره انواع مختلف حوله خشک کن مطرح شد. امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله اطلاعات مفید و ارزشمندی را در خصوص انواع حوله خشک کن و ویژگی های هر کدام از آن ها در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد.

منابع : qualitybath

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0