حوله خشک کن گازی چیست؟

حوله خشک کن گازی رادیاتور های میله ای هستند که اغلب در سرویس های بهداشتی، حمام ها و… مورد استفاده قرار می گیرند‌. این رادیاتور های حوله ای از نظر جنس، کارکرد، سایز و… دارای تنوع بالایی هستند. رادیاتور حوله خشک کن گازی یکی از انواع حوله خشک کن ها است که امروز در این مقاله قصد معرفی و بررسی خصوصیات آن را داریم.

حوله خشک کن گازی چیست

حوله خشک کن گازی چیست؟

حوله خشک کن های گازی تنها در منازلی نصب می شوند که مجهز به پکیج باشند. در صورتی که در زمان ساخت منازل لوله کشی های لازم انجام نگرفته باشد، برای نصب این حوله خشک کن باید از یک تکنسین لوله کشی کمک بگیرید. لوله کشی برای نصب حوله خشک کن گازی باید از سمت رادیاتور به سمت سرویس بهداشتی و یا حمام لوله کشی انجام بگیرد تا آب گرمی که برای گرمایش منازل در لوله ها جریان دارد، به سمت حوله خشک کن گازی هدایت شود. پس در صورتی که قصد خرید رادیاتور حوله خشک کن گازی یا هیدرولیکی را داشتید بهتر است که پتانسیل منزل خود را مورد بررسی قرار بدهید.

از مزایای خرید و نصب این حوله خشک کن صرفه جویی در مصرف انرژی است. این مدل رادیاتور حوله ‌ای یا همان حوله خشک کن خیلی زودتر از مدل های برقی گرم می شود و به همین دلیل پروسه خشک شدن دستمال، حوله و لباس ها و… در مدت زمان کوتاه تری انجام می دهد. لازم به ذکر است که محدودیتی برای مکان نصب رادیاتور حوله خشک کن وجود ندارد چرا که در صورت برخورد و تماس با آب مشکلی ایجاد نخواهد شد.

تنها ایرادی که می توان به این مدل حوله خشک کن گرفت عدم کارایی آن در تابستان است چرا که این محصول با سیستم گرمایشی منازل فعال می شود. در ادامه به شرح مزایا و معایب حوله خشک کن گازی یا هیدرولیکی پرداخته ایم. همچنین شما می توانید جهت خرید حوله خشک کن های لوتوس به این آدرس مراجعه کنید.

https://lutosradiator.com/product-category/%d8%ad%d9%88%d9%84%d9%87-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%da%a9%d9%86/%d8%ad%d9%88%d9%84%d9%87-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84/

مزایا و معایب حوله خشک کن گازی

حوله خشک  گازی هم مانند هر محصول دیگر دارای  مزایا و معایب خاص خود است. در این بخش به برخی از مزایا و معایب این نوع حوله خشک کن اشاره می کنیم.

مزایا

  • این حوله خشک کن نسبت به حوله خشک کن برقی مصرف انرژی کمتری دارد.
  • شروع گرمایش توسط حوله خشک کن گازی بدون تاخیر صورت می گیرد.
  • این حوله خشک کن بر خلاف حوله خشک کن برقی عملکرد ایمنی دارد و ریسک شوک الکتریکی بر اثر برخورد آب را ندارد.
  • این حوله خشک کن ها قابلیت نصب به کف و یا دیواره حمام و دیگر بخش های منازل را دارند.

معایب

  • از آنجایی که حوله خشک کن گازی به سیستم گرمایش مرکزی ساختمان وصل می شود، تنها در فصل سرد قابل استفاده است.
  • ممکن است حوله خشک کن گازی به هواگیری نیاز داشته باشد.
  • هزینه خرید و نصب این مدل حوله خشک کن بیشتر از مدل برقی است.

نحوه هواگیری حوله خشک کن گازی

هواگیری حوله خشک کن گازی زمانی انجام می شود که  به دلیل به دام افتادن هوا در داخل حوله خشک کن، دستگاه دیگر به درستی کار نمی کند و ممکن است احساس کنید حوله خشک کن گازی شما به اندازه کافی گرم نمی شود و فضای اطراف خود را  گرم نمی کند. ممکن است سردی حوله خشک کن به این دلیل باشد که رادیاتور شما به درستی تخلیه نشده است. در ادامه این مطلب، هواگیری حوله خشک کن گازی را  به صورت گام به گام توضیح داده ایم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

  1. شما برای هواگیری حوله خشک کن گازی یا هیدرولیکی به لوازمی مانند آچار مربع و یا پیچ گوشتی شکاف دار، یک ظرف کوچک جمع آوری آب رادیاتور و یک دستمال برای پاک کردن نیاز دارید.
  2. برای شروع عملیات هواگیری ابتدا ترموستات رادیاتور را تا بالا بچرخانید.
  3. سپس دهانه دریچه منفذ در بالای رادیاتورهای حوله خشک کن را در جهت درست بچرخانید. حال، هوا و آب درون رادیاتور بلافاصله از دهانه دریچه کوچک منفذ خارج می شوند.
  4. دریچه را با احتیاط باز کنید و شیر ترموستاتیک را نیز با آچار مربع یا پیچ گوشتی تیغه تخت در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید. تنها کافی است که آن را بالا ببرید تا زمانی که هوا و آب داخل رادیاتور از دهانه دریچه بیرون می آید، اما توجه داشته باشید که آن را بیش از حد باز نکنید.
  5. زمانی که دیگر آب و هوا از دهانه شیر خارج نمی شود، خیلی آرام و با احتیاط شیر دریچه را دوباره روشن کنید.
  6. حالا بعد از انجام این مراحل فشار آب رادیاتور حوله خشک کن گازی را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که اگر فشار آب رادیاتور خیلی کم است می توانید آن را روی فشار سنج سیستم گرمایشی بخوانید و آرام آرام آب جدیدی به سیستم گرمایشی خود اضافه کنید تا فشار آب رادیاتور به حالت اولیه خود باز گردد.
  7. در نهایت اگر انجام این مراحل برای شما سخت است، می توانید با تکنسین های ماهر در این زمینه تماس حاصل کنید.

حوله خشک کن گازی

راهنمای خرید رادیاتور حوله خشک کن گازی

خرید تجهیزات گرمایشی نظیر حوله خشک کن های گازی نیاز به داشتن اطلاعات کاملی از جزئیات آن ها دارد. در ادامه نکات کلیدی و مهمی در زمینه خرید رادیاتور حوله خشک کن گازی بررسی خواهیم کرد:

حوله خشک کن خوبی را انتخاب کنید

اگر در منزل شما از پکیچ استفاده نشده پس نمی توانید از حوله  خشک کن گازی استفاده کنید. برای خرید حوله خشک کن گازی باید ظرفیت گرمایشی و ابعاد دستگاه متناسب با   متراژ حمام و سرویس بهداشتی، فضای در دسترس برای نصب حوله خشک کن و… انتخاب شود. نوع برند و طراحی ظاهری    نیز در این انتخاب تا حد قابل توجهی تاثیر خواهند داشت. بنابراین بهتر است با بررسی ابعاد محل نصب حوله خشک کن گازی و امکاناتی که در فضای مورد نظرتان  وجود دارد بهترین گزینه را از بین همه مدل حوله خشک کن گازی انتخاب کنید.

تناسب تعداد لوله های حوله خشک کن گازی با ابعاد محل نصب

تعداد لوله های حوله خشک کن گازی و دیگر انواع حوله خشک کن را بسته به بزرگی محل نصب آن ها انتخاب می کنند. در حمام های کوچک می توان از مدل حوله خشک کن هایی که 8 لوله دارند استفاده کرد و این عدد را می توان تا عدد 14 ادامه داد. اما توجه داشته باشید که هرچه تعداد لوله های حوله خشک کن بیشتر باشد، باید محل نصب آن نیز به نسبت بزرگ تر باشد. به طور کلی این محصول را می توان در حمام و سرویس بهداشتی های بین 10 تا 15 متر نصب کرد.

به جنس حوله خشک کن گازی دقت کنید

امروزه همه برند های تولید کننده حوله خشک کن گازی در زمان خرید رادیاتور حوله خشک کن ها بسیار ادعا دارند که محصول  آن ها ضد زنگ است. اما این شما خریداران و مصرف کنندگان هستید که باید بین تمامی حوله خشک کن های گازی بهترین متریال  را انتخاب کنید. از آنجایی که محیط سرویس بهداشتی ها و حمام منازل مرطوب هستند، بهتر است که در این انتخاب کمال دقت را داشته باشید و حوله خشک کنی خریداری کنید که ضد زنگ باشد.

قیمت حوله خشک کن گازی

قیمت یک کالا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید آن برای مصرف کنندگان اهمیت دارد، خرید حوله خشک کن هم از این قاعده مستثنی نیست. قیمت حوله خشک هم مانند سایر رادیاتور ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. از مهم ترین عواملی که تعیین کننده قیمت رادیاتور حوله خشک کن گازی هستند می توان به جنس، اندازه، ظرفیت گرمایشی و مدل آن اشاره کرد. حوله خشک کن های برقی نسبت به مدل حوله خشک کن های گازی ارزان تر هستند اما قیمت حوله خشک کن گازی هم به نسبت مزایا و ویژگی هایش مقرون به صرفه است.

در بین حوله خشک کن های هیدرولیک که به حوله خشک کن های گازی نیز معروف اند مدل های استیل و شیشه ای آن ها از مدل آلمینیومی این حوله خشک کن گران تر هستند. هزینه نصب حوله خشک کن های گازی نیز نسبتا بیشتر است مخصوصا اگر زیر ساخت های لازم جهت نصبشان فراهم نشده باشد. از این رو می توان گفت که خرید حوله خشک کن گازی نسبت به کارکرد و ومزایایی که دارد کاملا از صرفه اقتصادی برخوردار می باشد.

سخن آخر

از آنجایی که حوله خشک کن ها علاوه بر خشک کردن حوله و لباس های کوچک در گرمایش محیط و جلوه دهی به دکوراسیون داخلی فضای مورد استفاده نقش دارد، انتخاب یک حوله خشک کن مناسب نقش مهمی  در میزان هزینه های جانبی و زیبایی فضای مورد استفاده دارد. در این گفتار  اطلاعات مفیدی پیرامون حوله خشک کن گازی به عنوان یکی از پر طرفدار ترین انتخاب ها  برای ساختمان هایی که از سیستم گرمایش مرکزی استفاده می کنند، ارائه شد.

2 thoughts on “حوله خشک کن گازی چیست؟

  1. زهره جواهری says:

    چه نوع رادیاتوری مناسب مناطق ساحلی است؟ حوله خشک کن حمام در استان گیلان عمر دوساله دارد؟

    • محمد رضا حبیب پور says:

      سلام وقت بخیر حوله خشک کن های استیل بهترین حوله خشک کن برای شما هستند.
      هم عمر بالایی دارن و هم ۱۰ سال گارانتی براشون وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0