حوله خشک کن مدرن چیست؟ بررسی کامل آن

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن مدرن چیست؟

پیشرفت تکنولوژی و فناوری سبب شده تا هر روز دستگاه‌های جدیدی ساخته شوند، محصولاتی که علاوه بر ایجاد رفاه تاثیر بسیاری بر سلامت و بهداشت نیز دارند. حوله خشک کن که با نام‌های رادیاتور حوله خشک کن و یا شوفاژ حوله شناخته می‌شود، یک دستگاه کوچک، کارا و بسیار زیباست که زیبایی دکوراسیون داخلی را چندین برابر می‌کند. این وسیله به راحتی در هر قسمت از خانه نصب شده و می تواند رطوبت را از سطح حوله و پارچه‌های مختلف بزداید. در این مقاله با هدف معرفی حوله خشک کن قصد داریم تا محصولی شگرف و بسیار کارآمد را راهی خانه‌هایتان کنیم. خواهشمندیم تا در این مقاله با ما همراه شوید.

حوله خشک کن مدرن چیست؟

منظور از حوله خشک کن چیست؟

استحمام و شست و شو یکی از نیاز‌های اصلی بشر است، در کنار استحمام حوله نقش بسیار مهمی دارد، چرا که حوله به عنوان یک پوشش تمام رطوبت پس از شست و شو را در خود جذب می‌کند. حوله ها در هفته چندین بار خیس شده که بایستی فورا خشک شوند، علاوه بر آن حوله پس از حمام مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که کاملا خشک و عاری از رطوبت نباشد به خوبی عمل نمی‌کند. بافت حوله به نحوی است که اگر مرطوب بماند و رطوبت را در خود نگه دارد، مکانی مناسب برای رشد میکروب ها خواهد بود. در صورت استفاده از حوله کثیف و آلوده بدن به سرعت مریض خواهد شد.

برای رفع این مشکل بسیاری از افراد پس از هر بار شستن و استحمام حوله‌ها را در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا مکان گرم قرار می‌دهند. اما این راه حل چندان موثر نخواهد بود. یک روز پاییزی و یا زمستانی را تصور کنید، در این فصول سال امکان بهره مندی از تابش آفتاب بسیار اندک است. با توجه به آپارتمانی شدن منازل و کاهش فضای در اختیار امکان خشک کردن حوله نیز وجود نخواهد داشت. از این رو حوله‌های مرطوب جایگاهی مناسب برای رشد میکروب‌ها شده و بدن قادر به دفع آن‌ها نخواهد بود. نه تنها در رابطه با حوله بلکه برای خشک کردن لباس‌ها در فصول سرد سال نیز این مشکل وجود دارد، برای حل این مشکل یک دستگاه جدید تحت عنوان حوله خشک کن اختراع شده است.

حوله خشک کن از میله‌های فلزی تشکیل شده است که مانند شوفاژ عمل می‌کند، آب گرم درون لوله‌ها جریان داشته و باعث جذب رطوبت خواهد شد. این دستگاه به هیچ عنوان ظاهری شبیه به یک تجهیز نداشته و بیشتر شبیه به یک رخت آویز است. امروزه شاهد تولید انبوه حوله خشک کن مدرن هستیم که از متریال خاصی برای ساخت و طراحی آن‌ها استفاده می‌شود، این موضوع باعث شده تا جذابی خاصی به حوله خشک کن ببخشد و دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. این دستگاه به سرعت رطوبت موجود در حوله و یا لباس را از بین می برد. با وجود حوله خشک کن هیچ گونه آلودگی درون حوله و لباس وجود نخواهد داشت و همیشه حوله خشک و تمیز در دسترس است.

انواع حوله خشک کن

 

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن در انواع مختلفی ساخته شده است، نمونه اولیه آن‌ها چندان زیبا نبودند و جای زیادی را نیز اشغال می‌کردند، اما نمونه‌ی مدرن حوله خشک کن نه تنها از نظر کارایی از درجه بالایی برخوردار هستند، بلکه از نظر شکل ظاهری نیز بسیار خاص و جذاب می باشند. از نظر سبک طراحی نیز حوله خشک کن دارای انواع مختلفی است، طراحی کلاسیک و مدرن در این محصول بکار رفته شده که سبب تناسب بیشتر آن با دکوراسیون داخلی خواهد شد. حوله خشک کن‌ها با توجه به متریالی که برای ساخت آنان به کار رفته است در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند که به شرح زیر است؛

حوله خشک کن استیل

استیل و یا فولاد ضد زنگ یکی از فلزات بسیار کارآمد در دنیای صنعت است، برای ساخت یک سری از حوله خشک کن‌ها از این فلز کاربردی استفاده می شود، بیشتری حوله خشک کن‌هایی که در بازار وجود دارد از جنس استیل و یا فولاد ضد زنگ می‌باشد. در صورت استفادهی مدام از آن هرگز دچار زنگ زدگی نخواهد شد. البته به شرطی که در حمام نصب نشوند. چرا که رطوبت حمام زیاد بوده و باعث خراب شدن آن‌ها خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های حوله خشک کن استیل وزن بالای آن بوده که در هر مکانی نمی توان آن را نصب کرد. برای نصب این مدل از حوله خشک کن زمان زیادی لازم است، چرا که باید به دیوار محکم بچسبد و احتمال سقوط آن حذف گردد.

حوله خشک کن شیشه‌ای

یکی از حوله خشک کن‌های بسیار جذاب و شیک، حوله خشک کن شیشه‌ای است. بدنه  این نمونه از شیشه‌های نانو ساخته شده و حرارت را تا حد زیادی تحمل خواهد کرد. زیبایی آن‌ها در سادگی‌شان بوده و نیازی به طراحی شلوغ ندارند. به دلیل ضد زنگ بودن شیشه می‌توان آن‌ها در حمام نصب کرد. وزن این نمونه از مدل‌های دیگر سبک تر بوده و به راحتی در مدت زمان کمی نصب خواهد شد. اما باید توجه داشت که از اصابت اشیای سنگین به آن جلوگیری کرد، جنس شیشه در مقابل ضربات مختلف مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد.

حوله خشک کن آلومینیومی

برای ساخت این مدل حوله خشک کن از ورق و لوله‌های آلومینیومی استفاده شده است. آلومینیوم وزن سبکی داشته و به راحتی قابل نصب است. حوله خشک کن آلومینیومی وزن بیشتری از نمونه شیشه‌ای داشته ولی از نمونه استیل سبک تر است. حوله خشک کن آلومینیومی برای مناطق مربوط گزینه بسیار مناسبی است، چرا که مقاومت زیادی نسبت به شیشه داشته و در زمان طولانی تری زنگ خواهد زد. برای نصب در حمام توصیه می‌شود از حوله خشک کن آلومینیومی استفاده شود.

نحوه عملکرد حوله خشک کن

حوله خشک کن ساز و کار جالبی دارد، ظاهر حوله خشک کن به نحوی طراحی شده است، لوله‌های متعددی در امتداد هم قرار گرفته اند، میان لوله‌ها تهی بوده و آب با دمای بالا در بین آن‌ها عبور می‌کند. در اثر گردش آب گرم دمای لوله بالا می‌رود. حوله‌ها بایستی روی لوله پهن شوند، هر چقدر حوله مرطوب باشد فرقی نمی‌کند، دمای لوله تاثیر مستقیم بر حوله گذاشته و رطوبت آن‌ را بخار خواهد کرد. یک نکته مثبت در خصوص حوله خشک کن این است که دمای بالای آب و لوله سبب سوختن بافت حوله نشده و می توان در مدت زمان طولانی نیز حوله را روی حوله خشک کن قرار داد.

اندازه حوله خشک کن‌ها متغییر است، تعداد لوله‌های آن‌ها از 8 عدد شروع شده تا به 14 عدد می‌رسد. هر چه تعداد لوله کمتر باشد، ظرفیت و توان حوله خشک کن کمتر خواهد بود. این مدل حوله خشک کن مناسب حمام کوچک است، اما حوله خشک کن بزرگتر را برای حمام با مساحت بیشتر استفاده می‌کنند. اندازه حوله خشک کن تاثیری بر عملکرد آن‌ها نمی گذارد، همگی آن‌ها در بازه زمانی مشخصی سبب حذف رطوبت روی پارچه می‌شوند. یک نکته در خصوص حوله خشک کن‌ها این است که با توجه به تنوع متریال بکار رفته در آن‌ها سرعت خشک کردن در آنان متغییر است. به عنوان مثال یک پارچه پنبه‌ای روی حوله خشک کن استیل زودتراز حوله خشک کن شیشه‌ای خشک خواهد شد.

قیمت حوله خشک کن مدرن

قطعا نمونه‎‌های جدید و مدرن حوله خشک کن قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند. فاکتور‌های مختلفی بر قیمت حوله خشک کن تاثیر گذار هستند. علاوه بر کیفیت، کارایی، متریال بکار رفته در ساخت آن، نوع طراحی و مدلی که حوله خشک کن دارد، در کنار هم سبب تعیین قیمت آن خواهند شد. حوله خشک کن های 8 لوله ای به نسبت 14 لوله‌ای از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. هر چه طراحی جدید تر و مدرن تر باشد، بر زیبایی محصول افزوده شده و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ خواهد شد، از این رو حوله خشک کن‌های جدید و مدرن گران هستند.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت حوله خشک کن، برند و شرکت سازنده آن می‌باشد، بعضی از برند‌ها به دلیل شناخته‌تر بودن، گران هستند. اما در مقابل برند‌های نا شناخته‌ای نیز وجود دارند که علی رغم کیفیت بالاتری که دارند، قیمت آن‌ها پایین تر است.

حوله خشک کن‌ها از ظرفیت متنوعی برخوردار می‌باشند، با توجه به این موضوع هر ظرفیت قیمت خاص به خود را دارد، رابطه قیمت با ظرفیت محصول مستقیم بوده است، بدین معنا که هر چه ظرفیت محصول بیشتر باشد، قیمت محصول بالاتر خواهد رفت. هنگام خرید حوله خشک کن پیش از آن که یک مدل را بپسندید، ابتدا عواملی همچون کیفیت، ظرفیت و طراحی آن را مد نظر داشته باشید. چه بسا نمونه‌ای را بپسندید اما نه تنها کیفیت درخوری نداشته باشد، بلکه به هیچ عنوان با طراحی و دکوراسیون منزل شما مطابق نباشد.

کلام آخر

حوله خشک کن یک محصول جدید و بسیار کاربردی است. این محصول با مکانیزم ساده و بسیار خاصی که دارد، قادر است در یک مدت زمان کوتاه رطوبت را از روی حوله و یا هر پارچه‌ی دیگر رفع نماید و ان را کاملا خشک نماید. چنین کاربردی باعث شده تا علاوه بر از بین بردن میکروب‌ و آلودگی‌های موجود بر حوله، همیشه حوله خشک در دسترس باشد. شک نکنید که با خرید این محصول بر رفاه خود افزوده‌اید و دیگر هیچ نگرانی ناشی از حوله خیس برای شما وجود نخواهد داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0