اجزای حوله خشک کن کدامند؟

مراحل نصب حوله خشک کن

حوله خشک کن یک محصول بسیار جالب و کارامد بوده که در حال حاضر توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. این محصول چندین فعالیت را انجام می‌دهد، حوله خشک قادر به خشک کردن انواع حوله و لباس بوده که در حال حاضر برای تمامی منازل لازم و ضروری است. در فص.ل سرد سال کارایی این محصول ملموس و محسوس خواهد بود. با وجود کارایی بسیار این دستگاه، ساختار چندان پیچیده‌ای نداشته و اجزای تشکیل دهنده آن چندان زیاد نیست. در این مقاله علاوه بر بررسی حوله خشک کنف مباحث پیرامون آن، از جمله مزایا، معایب . اجزای حوله خشک کن را بیان خواهیم کرد. از شما مخاطب گرامی دعوت می کنیم تا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چند استاندارد در رابطه با حوله خشک کن

اجزای حوله خشک کن

حوله خشک کن یا رادیاتور حوله از اجزای زیادی تشکیل نشده است، بدنه و ظاهر این دستگاه را چندین لوله تشکیل داده استف این لوله‌ها میان تهی بوده و آب گرم درونشان حرکت می‌کند. لوله‌ها به صورت موازی در کنار هم با فاصله استاندارد قرار گرفته‌اند. در انتها و ابتدا لوله‌ها به همدیگر متصل هستند، آب گرم از طرق یک ورودی آب راهی دستگاه شده و سپس توسط الکترو‌های مخصوص گرم خواهد شد. گرمای زیادی توسط حوله خشک کن ایجاد شده که سبب  گرم شدن فضا و هم چنین حذف زطوبت محیط و پارچه‌ها خواهد شد.

جهت مشاهده و خرید انواع حوله خشک کن اینجا کلیک کنید.

مزایای حوله خشک کن

  1. امکان طراحی شکل ظاهری برای حوله خشک کن وجود دارد، چرا که سیستم گرمایشی آن در مرکز قرار داده شده است. این ویژگی باعث شده تا به راحتی بتوان شکل ظاهری حوله خشک کن را تغییر داد. امروزه شاهد انواه حوله خشک‌های مدرن هستیم که طراحی آن‌ها بسیار خاص و جذاب است و برای هر نوع دکوراسیون و فضایی می‌توان از آن استفاده کرد.
  2. حوله خشک کن نه تنها قادر به خشک کردن انواع حوله‌هاست، بلکه می توان انوع لباس‌ها و پارچه‌ها را روی آن قرار داد. در فصل زمستان حوله خشک کن یک نعمت خاص است، چرا که امکان خشک کردن انواع پارچه‌ها در این هوا وجود ندارد، به راحتی با استفاده از این محصول می توان لباس‌های خیس و مرطوب را خشک کرد.
  3. با استفاده از این محصول رطوبت موجود در فضا و پارچه‌ها حذف خواهد شد. علاوه بر آن امکان رشد انواع باکتری، میکروب، ویروس و قارچ‌ها در فضای سرویس بهداشتی و آشپزخانه وجود نخواهد داشت.
  4. به عنوان یک هیتر از حوله خشک کن برای فضای سرویس بهداشتی می توان استفاده کرد. میزان گرمایش این رادیاتور بالا بوده و برای منازل با فضای کم نیازی به خریداری سیستم گرمایشی نبوده و استفاده از یک دستگاه حوله خشک کن کافی خواهد بود. با این وجود علاوه بر تامین گرما، هزینه ناشی از سیستم گرمایشی بسیار کم‌تر خواهد شد.
  5. طراحی متغییری برای حوله خشک کن وجود دارد و این محصول در فرم‌های افقی و عمودی طراحی شده است. از این رو به راحتی ‌می‌توان رادیاتور حوله و یا حوله خشک کن را برای هر دکوراسیونی تطبیق داد.
  6. اندازه و سایز این دستگاه مختلف است، علاوه بر آن دارای ظرفیت‌های متعددی بوده که می توان متناسب با هر فضا یک حوله خشک کن مناسب را تهیه کرد. در ادامه بحث اجزای حوله خشک کن به بررسی نحوه نصب حوله خشک کن خواهیم پرداخت.

ابزار مورد نیاز جهت نصب حوله خشک کن

برای نصب حوله خشک کن نیازمند ابزار و وسایل مختلفی هستیم، بعضی از این وسایل مربوط به خود دستگاه و بعضی دیگر ابزار جهت نصب خواهند بود، به اختصار این ابزار را در زیر نام می‌بریم؛

  1. ابزار و مواد مصرفی
  2. رفع پیچ و دوشاخه مناسب برای پشتیبانی
  3. سطح روحیه
  4. چکش
  5. ست پیچ گوشتی
  6. مته و کمی هم قطر رولپلاک
  7. مولتی متر
  8. نوار اندازه گیری و مداد
  9. نیپرز
  10. انبردست برای جدا کردن کابل
  11. تفلون
  12. پیچ گوشتی

علاوه بر این ابزار برای ایجاد ایمنی و جلوگیری از بروز آسیب برای نصاب لازم بوده تا فرد نصب کننده برای ایجاد امنیت خود حین انجام کار یک سری از ابزار ها را لازم داشته باشد؛

  • محافظ گوش
  • دستکش مخصوص
  • عینک کار
  • لباس کار

پس از فراهم شدن تمامی وسایل نصاب می‌تواند با رعایت نکات ایمنی و استاندارد‌های لازم کار خود را شروع کند. ساز و کار دستگاه حوله خشک کن به نحوی است که می توان به راحتی آن را به سیستم گرمایشی منزل وصل کرد، با وجود این که ساختار رادیاتور حوله چندان پیچیده نیست، اما کارایی و کاربرد زیادی دارد.

ابزار مورد نیاز جهت نصب حوله خشک کن

مراحل نصب حوله خشک کن

برای نصب حوله خشک کن پنج مرحله وجود داشته که بایستی سلسله مراتب حین نصب را به خوبی رعایت کنید، این مراحل به شرح زیر هستند؛

کیت ثابت دیوار

حوله خشک کن به صورت لوله‌های مجزا درون کارتن قرار داده شده‌اند، برای نصب آنان بایستی ابتدا این دستگاه را سرهم بندی کنید. برای این امر یک الگو خاص جود داشته که روی کارتن و دفترچه راهنما به این الگو اشاره شده است. اگر سرهم بندی به درستی انجام نشود، مکان نصب دستگاه نیز به خوبی مشخص نشده و با مشکل مواجه خواهید شد.

تعیین تکیه‌گاه حوله خشک کن

رادیاتور حوله به صورت مستقیم روی دیوار قرار نخواهد گرفت، یک سری تکیه‌گاه برای دستگاه وجود داشته  که ابتدا آن‌ها به دیوار نصب خواهند شد و سپس لوله‌های حوله خشک کن بر روی تکیه‌گاه قرار خواهد گرفت. تکیه‌گاه کاملا از جنس محکمی برخوردار است، برای اتصال آن به دیوار باید از پرچ استفاده کرد. ابتدا با استفاده از مته دیوار سوراخ شده و رولپراک درون دیوار گنجانده خواهد شد. پرچ و یا پیچ تکیه‌گاه درون رولپراک با پیچ گوشتی قفل شده و به خوبی محکم خواهد شد.  پس از ان تکیه‌گاه آماده نصب لوله حوله خشک کن خواهد بود.

نصب حوله خشک کن روی دیوار

برای نصب حوله خشک روی دیوار از تکیه‌گاه استفاده خواهیم کرد. برای نصب و قرار گیری این دو قطعه کنار کارخانه قسمت‌های مشخصی را انتخاب کرده است. البته بر اساس تنوع در مدل و طرح حوله خشک کن، برای نصب آن باید به دفترچه راهنما مراجعه شود و بر اساس الگو درج شده این عملیات را انجام داد. این مرحله  اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که در صورت نصب غیر اصولی و غیر استاندارد، نه تنها دستگاه به خوبی عمل نمی‌کند، بلکه با وجود اتصالات برق امکان دارد جان افرادبه خطر بیفتد.

اتصال حوله خشک کن به برق

همانگونه که می‌دانیک رادیاتور حوله و یا حوله خشک کن، به نحوی یک دستگاه برقی است و بدون وجود نیروی برق عملکرد نخواهد داشت. پیش از اتصال به برق باید عایق بودن و هم چنین ایمن بودن دستگاه بررسی شود. گاهی برای اتصال حوله خشک کن به برق نیاز به سیم کشی جدید است. گاهی هم نیز بخت با صاحبخانه یار بوده و به راحتی این فرآیند انجام خواهد شد.

روشن کرده حوله خشک کن و تست دستگاه

زمانی که اتصالات حوله خشک کن به برق با درستی انجام شود، برای تست کیفیت و سلامت آن‌لازم بوده تا به صورت امتحانی یک بار دستگاه روشن شود و سلامت یا در صورت وجود معایب آن بررسی شود.

لازم به ذکر است که حین نصب حوله خشک کن باید آگاهی کاملی از استاندارد‌های موجود حین نصب داشت باشیم. در صورت عدم تسلط و آگاهی سبب شده تا نصب با موفقیت انجام نشود. حین کارکرد اگر دستگاه عمدا و یا سهوا اشتباه نصب شده باشد، امکان بروز خطا  آسیب برای چند نفر وجود خواهد شد. برای نصب موفقیت آمیز بایستی به افراد متخصص و بلد این کار مراجعه شود، همیشه گفته‌اند که ” باید کار را به کاردانش سپرد “. با توجه به تنوع برند دستگاه حوله خشک کن و هم چنین ساز و کار متفاوت هر برند، باید برای نصب نیز از نمایندگی و یا شرکت سازنده بهره جست. در ادامه بحث اجزای حوله خشک کن به بررسی چندین استاندارد در رابطه با حوله خشک کن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید : حوله خشک کن مدرن چیست؟

چند استاندارد در رابطه با حوله خشک کن

هر دستگاه برقی که تا به امروز ساخته شده است، دارای استادارد های منحصر به فردی بوده است که رعایت ان‌ها جزو ضروریات دستگاه خواهد بود. در ادامه چندی از استاندارد‌های مربوط به دستگاه حوله پخش کن را بررسی خواهیم کرد.

  1. یکی از این استاندارد‌ها مربوط به تناسب حجم حمام و سایز حوله خشک کن است. همانگونه که هنگام انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی برای واحدی مساحت آن جا از فاکتور‌های بسیار با اهمیت است. حین خرید و انتخاب حوله خشک کناین ایتم بسیار با اهمیت است.
  2. قطر خارجی و قطر بیرونی لوله‌ها دارای اندازه‌های استانداردی است که بایستی به آن‌ها توجه شود. شاید در وهله اول قطر لوله چندان با اهمیت نباشد، اما قطر لوله می تواند در میزان مصرف برق و سرعت زمان خشک شدن رطوبت و ایجاد گرما اثر بخش باشد. از این رو با اندازه‌های مشخصی برای لوله دستگاه حوله پخش کن مواجه هستیم.
  3. سیستم گرمایشی که برای دستگاه حوله خشک کن طراحی شده است، دارای ظرفیت و قدرت مشخصی است، از این رو میزان جریان برق ورودی آن باید کاملا مشخص باشد. ولتاژ بیش از حد باعث بروز آسیب و سوختن موتور الکتریکی شده و ولتاژ کمتر نیروی مورد نیاز جهت فعالیت دستگاه را تامین نخواهد کرد.
  4. مکان نصب دستگاه حوله خشک کن نیز با اهمیت است. قطعا در هر مکانی نمی توان حوله خشک کن را نصب کرد. با توجه به هدفی که از تهیه و نصب حوله خشک خشک کن دارید، مکان مناسب برای نصب آن نیز متغییر خواهد بود. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای از بین بردن رطوبت موجود در سرویس بهداشتی دستگاه را درون حمام قرار خواهند داد، اما در صورتی که هدف از خرید این محصول تنها خشک کردن پارچه و لباس است، بهتر است ان را در محیط خارج از حمام و یا سرویس بهداشتی قرار دهید.
  5. وجود رطوبت زیاد می تواند دستگاه حوله خشک کن را دچار زنگ زدگی و آسیب کند، از این رو اگر هدف شما نصب این دستگاه در کنار سرویس بهداشتی و حمام است، بایستی از حوله خشک کن‌های ضد زنگ که امکان خراب شدن آنان وجود ندارد، استفاده کرد. به عنوان مثال حوله خشک کن شیشه‌ای برای حمام کاملا مناسب و استاندارد خواهد بود.

نسبت سایز حوله خشک کن و محیط استاندار جهت نصب آن

جدول زیر نشان می دهد که یک دستگاه حوله خشک کن با سایز و اندازه‌ای که دارد مناسب چه متراژ‌‌هایی است.

سایز دستگاه حوله خشک کن مساحت فضا
2000 تا 3000 سانتی متر 4.5 تا 6 متر مربع
2400تا 3600 سانتی متر 6 تا 8 متر مربع
3200 تا 4800 سانتی متر 7.5 تا 11 متر مربع
4000 تا 6000 سانتی متر 9.5 تا 14 متر مربع
4800 تا 9600 سانتی متر 11 تا 17 متر مربع

 

اقدامات قبل از خرید حوله خشک کن

زمانی که بخواهید برای ساختمان خود فرش و یا پرده خریداری کنید، فاکتور‌های مختلفی را مد نظر خواهید داشت، قطعا محیط مورد نظر را سنجیده و اندازه گرفته و سپس اقدام به خرید خواهید کرد. در رابطه با خرید دستگاه حوله خشک کن نیز این موضوع صادق است، ابتدا باید قسمت‌های مختلفی را اندازه گیری کنید. در این موضوع سایز سه قسمت بسیار مهم است؛

  • ارتفاع حمام تا سقف
  • مساحت کف اتاق
  • مساحت جانبی دیوار مود نظر( مکانی که قرار است دستگاه روی آن نصب شود)

اندازه‌ها بایستی به صورت دقیق مشخص شوند، چرا که در انتخاب حوله خشک کن تاثیر زیادی خواهد داشت. علاوه بر این اندازه‌ها منطقه جغرافیایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعا برای خرید دستگاه حوله خشک کن در شمال کشور، فاکتور‌های دیگری را باید مد نظر داشت. همچنین برای خرید حوله خشک کن در مناطق کویری نیازمند یک نمونه متفاوت‌تر از این دستگاه خواهیم

بود. در هنگام خرید حوله خشک کن نیز لازم بوده تا با مشاورین فروش صحبت شود و برای انتخاب بهترین حوله خشک کن از آن استفاده کرد.

کلام آخر

حوله خشک کن یکی از بهترین محصولاتی است که تا به امروز ساخته شده است. این دستگاه کاربرد بسیار زیادی داشته و مناطق مرطوب مانند شمال کشور از این دستگاه بیشترین بهره را خواهند برد. روی صحبت ما در این مقاله بررسی اجزا حوله پخش کن بوده است، در ادامه مبحث نیز سعی کردیم مباحث مرتبط با آن را به خوبی تشریح کنیم. حوله خشک کن دستگاهی کم حجم، زیبا، جدید، متنوع، قدرتمند و کارا بوده که علاوه بر حذف رطوبت از روی حوله و پارچه‌ها با دمای بالای خود، میکروب زدایی می‌کند.قطعا خرید یک رایاتور حول برایتان سودمند خواهد بود.  امیدواریم این مطلب مطابق میلتان بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0