بهترین محل نصب حوله خشک کن در خانه کجاست؟

حوله خشک کن ایران رادیاتور

بهترین محل نصب حوله خشک کن کجاست؟ پس از خریدن حوله خشک کن ممکن است که برای بسیاری افراد مشکل ندانستن محل مناسب برای نصب حوله خشک کن بوجود بیاید. در این محتوا بررسی خواهیم کرد که بهترین محل برای نصب حوله خشک کن کجاست ٬ پس با ما همراه باشید.

حوله خشک کن ایران رادیاتور

بهترین محل نصب حوله خشک کن کجاست؟

حوله خشک کن نوعی رادیاتور به حساب می آید که به منظور گرم نگه داشتن  استفاده می شود  و همچنین رطوبت حمام را کاهش می دهد. از مهم ترین شاخصه های که این محصول بایست برخوردار باشد می توان به ظاهر زیبا و همچنین دوام بالای آن در برابر رطوبت اشاره نمود. این محصول در جنس های شیشه ای استیل و آلومینیومی در بازار موجود می باد که نوع شیشه ای آن ظاهر دکوراتیو تری دارد. پیش از نصب شما بایست به برخی پارامتر ها دقت نمایید در ادامه در این مطلب ما را همراهی نمایید تا در رابطه با بهترین محل نصب حوله خشک کن کجاست؟ گفتگو نماییم.

همچنین بخوانید : نحوه صحیح لوله کشی حوله خشک کن چگونه است؟

حوله خشک کن بایست در کجا نصب گردد؟

اولین موضوعی که بایست بدان توجه کنید این است که فرآیند نصب بایست زیر نظر یک متخصص صورت گیرد. چرا که کوچک ترین اشتباهی در نصب موجب خواهد شد که راندمان و عملکرد دستگاه کاهش یابد. بعضی از نکات محل نصب حوله خشک کن به شرح زیر می باشد.

انتخاب محلی مناسب برای تعبیه حوله خشک کن

بهتر است نقطه ای را برای نصب حوله خشک کن در نظر بگیرید که بیشترین میزان هوا در آنجا در جریان باشد. در نتیجه بهترین نقطه برای تعبیه حوله خشک کن نزدیک در و پنجره می باشد.در کنار آن بهتر است به شیوه دیواری نصب گردد. البته این نکته رزا خاطر نشان کنیم که پارامتر های نظیر نوع نقشه، سامانه لوله کشی، ابعاد و اندازه حوله خشک کن و متراژ در محل نصب تعیین کننده خواهد بود.

تنسیق ارتفاع رادیاتور حوله خشک کن از کف

پیش از آنکه اقدام به تعبیه این دستگاه نمایید بهتر است که محل پایه را مشخص نمایید و سپس دیوار را سوراخ نمایید. در واقع مهم ترین موردی که شما بایست به هنگام نصب حوله خشک کن دیواری در نظر بگیرید مقدار  ارتفاع دستگاه از کف می باشد حالت استاندارد نود الی صد و بیست سانتی متر است.  همچنین به یاد داشته باشید که شیر رفت و برگشت در بخش پایینی جای داده شده است.

توجه به فاصله حوله خشک کن از اطراف

موردی بعدی که شما بایست رعایت کنید این است که دستگاه را در نقطه ای نصب کنید که با دیوار و دیگر وسایل موجود در حمام فاصله کافی داشته باشد. دلیل تأکید بر این مسئله به این دلیل است که بازدارنده در مسیر انتقال حرارت نباشد و گرمای یکنواختی در محیط پخش گردد. این اندازه در حدود ده سانتی متر در نظر گرفته شده است.

شناسایی ورودی و خروجی حوله خشک کن

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد شیر های ورودی و خروجی در بخش پایینی تعبیه شده است. به این صورت که شیر موجود در سمت راست تحت عنوان شیر ورودی می باشد و شیر خروجی در سمت چپ حوله خشک کن قرار دارد. البته یاد آور شویم که در بعضی از مدل ها نحوه قرار گیری متفاوت بوده در نتیجه در زمان نصب حوله خشک به این نکته دقت نمایید.

نکات مهم پیش از  نصب حوله خشک کن

در صورت رعایت مواردی که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت در زمان نصب مشکلی به وجود نخواهد آمد.

  •   بهتر است دیواری که برای تعبیه حوله خشک کن در نظر گرفته اید را عایق بندی کنید تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.
  •   چنانچه که فرآیند لوله کشی پیش از انتخاب و خریداری حوله خشک کن صورت گرفته است شما بایست  در زمان خرید به فاصله میان لوله ها دقت نمایید.
  •   چنانچه که تمایل به بازسازی حمام دارید این کار را قبل از انتخاب و خرید حوله خشک کن انجام دهید.

*** در زمان نصب حوله خشک کن به شما توصیه می کنیم که حتماً از یک تراز بهره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی در جای خود قرار گرفته است.

کلام پایانی

با وجود آنکه نصب این سیستم گرمایشی کار آسانی به نظر می آید ولیکن برای داشتن بهترین راندمان و عملکرد رعایت برخی عوام ضروری می باشد. در حقیقت شما بایست این کار را به متخصص این زمینه بسپارید. بعد از باز نمودن حوله خشک کن بهتر است وارسی کنید که تمامی تجهیزات نصب بر روی محصول قرار داده شده باشد. همچنین به یاد داشته باشید بعد از اتمام پروسه نصب رادیاتور حوله خشک کن را هواگیری نمایید تا عمل گرمایشی به درستی انجام گیرد.

 

One thought on “بهترین محل نصب حوله خشک کن در خانه کجاست؟

  1. شیما نقدی پور says:

    سلام وقت بخیر ما واحدی خریدیم که پکیج رادیاتور واحد دارد
    ولی حوله خشک کن نداره
    ما خودمون میتونیم بزاریم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
  • هیج محصولی در سبد نیست
تمامی قیمت ها بروز میباشد.
0